Yleisurheilijat ry ja urheilumarkkinoinnin startup 10 Sports Marketing Hub ovat aloittaneet yhteistyön, jonka tavoitteena on tukea urheilijoita oman urheilijabrändin rakentamisessa ja kaupallistamisessa. Yhteistyö alkaa kolmen webinaarin sarjalla, joissa sukelletaan urheilijabrändin rakennuspalikoihin, sosiaalisen median sisältöjen tuottamiseen sekä kaupallisten yhteistöiden tekemiseen.
Yleisurheilijat ry:n yksi tärkeimmistä teemoista on parantaa urheilijoiden edellytyksiä ammattilaisuuteen. Alkava yhteistyö on osa tätä työtä, jonka avulla urheilijoita pyritään auttamaan ammattilaisuuden luomisen haasteissa. Viime vuosina sosiaalisen median merkitys yleisurheilijoiden henkilöbrändin ja ammattilaisuuden osa-alueena on kasvanut entistä tärkeämmäksi.
”Urheilijat eivät aina itsekään hahmota omaa potentiaaliaan tässä suhteessa. Some on muuttanut asioita paljon ja mahdollistanut kaupallistamisen uudella tavalla. Moni hyödyntääkin jo somea tosi ansiokkaasti ja saanut on sillä hienoja tuloksia”, kertoo Yleisurheilijat ry:n toiminnanjohtaja Tuomas Rouvali.
Startupin perustajan Erkko Simsiön mukaan urheilijoilla on valtava kaupallinen potentiaali, jota yritykset ovat nyt heränneet hyödyntämään.
”Yleisurheilu on suomalaisille rakas laji, jonka piiristä löytyy paljon valovoimaisia urheilijoita. On hienoa, että pääsemme yhdessä Yleisurheilijat ry:n kanssa sparramaan urheilijoita, jotta he voivat rakentaa entistä parempia urheilijabrändejä ja hyötyä osaamisestaan myös taloudellisesti.”
Webinaarisarja alkaa keskiviikkona 8.3. Kaikki webinaarit ovat Yleisurheilijat ry:n jäsenille maksuttomia ja saatavilla myös tallenteina. Liity siis jäseneksemme ja tule mukaan! Äskettäin päivitetyt jäsenkriteerimme löydät täältä. Jäsenemme saavat lisätietoja, mm. linkit webinaareihin, sähköpostitse. Seuraa myös muita viestintäkanaviamme, niin tiedät mitä milloinkin tapahtuu.